ضرورت استفاده از کلاه ایمنی

اطلاعاتی درباره کفش

ضرورت استفاده از کلاه ایمنی

۱۰۲ بازديد
ضرورت استفاده از کلاه ایمنی
حفاظت از سر مهمتترین عاملی است که در کار باید انجام شود

در حال حاضر انواع مختلفی از کلاه ایمنی توسط تولید کنند گان در بازار عرضه شده است. در انتخاب کلاه ایمنی مناسب توسط کار فرمایان بر طبق استاندارد ها تامین حفاظت  مناسب کلاه انتخابی در برابر مخاطرات محیط کار است.

دستع بندی کلاه ایمنی:

1نوع A کلاه های مقاوم در برابر نفوذ وبرخورد با حفاظت محدود در برابر ولتاژبرق تا 2200 ولت

2– نوع B این نوع کلاه سطح بیشتری از حفاظت در برابر خطرات الکتریکی ,شوک های برقی ولتاژبالا و سوختن را تامین میکند. (20000ولت). و همچنین حفاظت لازم در برابر خطرات و برخورد اجسام پرتاب شده یا سقوط کرده را تامین می کنند.

3 – نوع C کلاه های سبک و راحتی هستند که سر را در برابر برخورد محافظت می کننداما در برابر خطرات الکتریکی مقاوم نیستند.

4 –نوع دیگری از کلاه های ایمنی در بازار کلاه های لبه دار هستند. این کلاه ها برای محیط هایی توصیه می شوند؛ که حفاظت از خراشیدگی سر یا باد کردن سر در اثر ضربه لازم است. این کلاه ایمنی برای حفاظت در برابر سقوط یا پرتاب اجسام طراحی نشده
نتیجه گیری

استفاده از کلاههای ایمنی, سر را از جراحت و صدمه دیدگی حفاظت مینماید. و طبق آمار بدست آمده20%تمام جراحتهای ایجاد شده در کارخانجات و محیطهای صنعتی مربوط به جراحتهای سر بوده است. و اغلب این جراحتها شدید می باشند. و منجر به این میشود که فرد صدمه دیده حداقل سه هفته از کار منفک شود. برای کاهش این صدمات کلاه ایمنی مناسب است که استاندارد های لازم را رعایت کرده باشد .کلاه ایمنی استاندارد باید در برابر ضربه و اتش و فرود اجسام از غرتفاع مقاوم باشد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.