ضرورت استفاده از عینک ایمنی

اطلاعاتی درباره کفش

ضرورت استفاده از عینک ایمنی

۱۱۹ بازديد

ضرورت استفاده از عینک ایمنی

چشم عضو بسیار مهم و حساسی است که روزانه در معرض بسیاری از خطر هاست بنابر این باید برای محافظت از ان از تجهیزات ایمنی استفاده کنیم
در این متن توضیح میدهیم که در چه مواردی باید از عینک ایمنی استفاده شود

مشاغل پر خطر


- در کلیه مشاغلی که به هر ترتیب و هر نوع امکان پرتاب مایعات، ذرات و هر گونه اجسام خارجی به چشم وجود دارد علاوه بر سعی در رفع خطر پرتاب (FLYING ) استفاده از عینک ایمنی مناسب الزامی است.
8-2- غالباً شیشه عینک‌های حفاظتیاز نوع سخت ونشکن و یا از مواد پلاستیکی غیر مقاوم، شفاف و پشت نما ساخته می‌شود و در مقابل ضربات شدید مقاومتی ندارند به همین علت کارگرانی که از این عینک‌ها استفاده می‌کنند باید هنگام کار با عینک عینک ایمنی با نمره طبی استفاده کرد
8-3- عینک‌های حفاظتی باید از هر دو طرف دارای حفاظ چوبی، سیمی یا پلاستیکی باشند تا مانع از اصابت ذرات به چشم شوند.
8-4- اصولاً لنزهای پلاستیکی در مقابل ضربه مقاومتر از شیشه‌های سخت هستند ولی زودتر کدر می‌شوند. در مقابل می‌توان از این لنزها در مقابل ترشحات مواد اسیدی، قلیایی و حلالها استفاده نمود.
8-5- پس از هر بار استفاده و یا در پایان نوبت کاری بایستی عینک‌ها را با آب گرم و صابون شستشو نمود. اختصاصی بودن عینک‌ها از مواردی است که بایستی در کارگاه دقیقاً رعایت گردد.
8-6- حفاظت از چشم‌ها در برابر خطرات فیزیکی و شیمیایی و یا حتی انرژی تشعشعی بایستی بخشی از برنامه اصلی کارگاه‌ها باشد.
8-7- برخورد ذرات به چشم بسیار خطرناک می‌باشد. در این مورد، عینک‌ها باید دارای حفاظت جانبی باشند و در مشاغلی که ذرات پرتابی در هوا نسبتاً درشت هستند عینک‌های فنجانی به لنز مقاوم توصیه می‌شوند.
8-8- دربرابر فیوم‌ها باید از عینک‌های ضد گاز با لنز مقاوم در برابر ضربه یا ماسک‌های لاستیکی مجهز به سیستم تهویه استفاده نمود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.